Η ΕΦΕΔΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ


Διαβάστε προσεκτικά το άρθρο που ακολουθεί. Είναι στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 08.10.2012 και αφορά καταργήσεις οργανισμών (πιλοτικό μοντέλο για τη διαχείριση του προσωπικού των καταργούμενων-συγχωνευόμενων φορέων). Παρατηρήστε τη μαύρη τρύπα για την τύχη του προσωπικού, μεταξύ της κατάργησης του φορέα που εργάζεται και της "μεταφοράς" του (υποτίθεται) σε άλλο φορέα.

Άρθρο 15: Γενικές διατάξεις (από το νομοσχέδιο στη δημόσια διαβούλευση)

1. Με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων του νόμου αυτού, από την έναρξη της ισχύος του:
α) Λήγει αυτοδικαίως και αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο, η θητεία του Προέδρου, των μελών των οργάνων διοίκησης και του προσωπικού με θητεία των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση.
β) Παύουν, αυτοδικαίως:
αα). οι αποσπάσεις του πάσης φύσεως προσωπικού άλλων υπηρεσιών και φορέων, το οποίο έχει αποσπαστεί και υπηρετεί στους καταργούμενους ή συγχωνευόμενους ή υπό καθεστώς εκκαθάρισης φορείς. Το ανωτέρω προσωπικό επανέρχεται στην υπηρεσία ή στο φορέα της οργανικής του θέσης. Για το σκοπό αυτό, εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του αρμοδίου για την απόσπαση οργάνου,
ββ). οι αποσπάσεις του πάσης φύσεως προσωπικού των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, το οποίο έχει αποσπαστεί και υπηρετεί σε άλλες υπηρεσίες και φορείς. Το ανωτέρω προσωπικό υπάγεται στις αντίστοιχες, κατά περίπτωση, ρυθμίσεις για το προσωπικό των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση που προβλέπουν οι διατάξεις του παρόντος νόμου.
γ) Το προσωπικό με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, καθώς και οι απασχολούμενοι σε αυτά με σύμβαση έργου, αποτελούν εφεξής προσωπικό ή απασχολούμενους, αντίστοιχα, των υπηρεσιών ή φορέων που ασκούν εφεξής τις σχετικές αρμοδιότητες, όπου και εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους έως την καταληκτική ημερομηνία των συμβάσεών τους.
δ) Η σχέση έμμισθης εντολής των δικηγόρων που έχουν προσληφθεί και υπηρετούν στα νομικά πρόσωπα που καταργούνται με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως και 5, καθώς και με τις διατάξεις των περιπτώσεων α’ έως και δ’ της παραγράφου 10 του άρθρου 10 του παρόντος νόμου, λύεται αυτοδικαίως. Για τη λύση εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη από τον Υπουργό που εποπτεύει τον φορέα που καταργείται.
Οι δικηγόροι αυτοί υποχρεούνται μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου να υποβάλουν στον Υπουργό που εποπτεύει τις υπηρεσίες και τους φορείς υποδοχής:
αα) Αναλυτική κατάσταση των εκκρεμών και των περατωμένων δικαστικών υποθέσεων που χειρίστηκαν. Στην πιο πάνω κατάσταση για τις εκκρεμείς υποθέσεις γίνεται λεπτομερής μνεία του διαδικαστικού σταδίου στο οποίο βρίσκεται η υπόθεση και η ημερομηνία της επόμενης διαδικαστικής πράξης.
ββ) Πλήρεις φακέλους των ανωτέρω εκκρεμών και περατωμένων υποθέσεων με ακριβή αντίγραφα των δικογράφων, εισηγητικών εκθέσεων, δικαστικών αποφάσεων και των σχετικών εγγράφων.
Αν τα πιο πάνω στοιχεία δεν παρασχεθούν εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας ή δεν είναι πλήρη, ο δικηγόρος ευθύνεται για οποιαδήποτε ζημία τυχόν προκύψει για το Δημόσιο από την καθυστέρηση.
3. Το προσωπικό που μεταφέρεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος:
α) κατατάσσεται σε μισθολογικά κλιμάκια της οικείας κατηγορίας ή εκπαιδευτικής βαθμίδας, ανάλογα με τα τυπικά του προσόντα και το συνολικό χρόνο υπηρεσίας και λαμβάνει τις αποδοχές της υπηρεσίας υποδοχής, ενώ τυχόν πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές και ειδικά επιδόματα οποιασδήποτε ονομασίας καταργούνται,
β) υπάγεται ως προς την κύρια και επικουρική ασφάλισή του στον φορέα που υπάγεται το προσωπικό της υπηρεσίας υποδοχής.
4. Με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος, το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου έως τη δημοσίευση των πράξεων μεταφοράς και ανάληψης υπηρεσίας του προσωπικού, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, θεωρείται για κάθε συνέπεια ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του προσωπικού αυτού στην υπηρεσία υποδοχής που καταβάλλει και τις αντίστοιχες αποδοχές του για το διάστημα αυτό.
5. Ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας του μεταφερόμενου προσωπικού, που έχει διανυθεί στο φορέα προέλευσης καθώς και ο χρόνος που αναγνωρίσθηκε ως χρόνος υπηρεσίας, θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τα θέματα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης και για κάθε άλλη συνέπεια.
6. α) Με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος, το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των νομικών προσώπων που καταργούνται με τις διατάξεις των άρθρων 2 και 3 του νόμου αυτού μεταφέρεται σε ν.π.ι.δ. του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στο άρθρο 14 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, και παρέχει τις υπηρεσίες του, με την ίδια σχέση εργασίας, στον ίδιο ή σε όμορους νομούς,ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες, όπως αυτές προκύπτουν από σχετικά αιτήματα των φορέων.Η μεταφορά του προσωπικού πραγματοποιείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση Υπουργού που εποπτεύει τους φορείς προέλευσης και υποδοχής, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
β) Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η οποία εκδίδεται το αργότερο έως 31.12.2012, ρυθμίζονται θέματα μεταφοράς του ως άνω προσωπικού και ιδίως θέματα συλλογής αιτημάτων φορέων ως προς τις υπηρεσιακές τους ανάγκες σε προσωπικό, υποβολής δικαιολογητικών του υπό μεταφορά προσωπικού, κριτηρίων επιλογής φορέα και καθορισμού της προτεραιότητας του μεταφερόμενου προσωπικού κατά τη διάθεσή του στους φορείς υποδοχείς, συγκρότησης επιτροπής στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την επιλογή και διάθεση του προσωπικού στους φορείς υποδοχής, όπως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Ως κριτήρια για τον καθορισμό της σειράς προτεραιότητας του μεταφερόμενου προσωπικού, λαμβάνονται υπόψη, ιδίως, η επαγγελματική εμπειρία, η εξειδίκευση και τα τυπικά προσόντα, είτε συναφή με τις δραστηριότητες του φορέα, είτε απαραίτητα για τη λειτουργία και την υποστήριξη του, η οικογενειακή κατάσταση και η υπαγωγή στις ειδικές κατηγορίες προστατευόμενων προσώπων που αναφέρονται στο ν. 2643/1998, όπως ισχύει κάθε φορά.
7. Με την επιφύλαξη ειδικότερων ρυθμίσεων του παρόντος, υφιστάμενες μισθώσεις ακινήτων των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, λύονται το αργότερο τρεις μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου αυτού κατόπιν σχετικής καταγγελίας της μίσθωσης από τον οικείο Υπουργό. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού μπορεί να παρατείνεται η μίσθωση έως έναν ακόμη μήνα και για μία μόνο φορά, με την προϋπόθεση ότι συντρέχει σοβαρός λόγος που μνημονεύεται στην απόφαση αυτή. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται και κάθε άλλη λεπτομέρεια σχετικά με τη λύση των μισθώσεων.
8. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού που εποπτεύει τις εταιρείες που λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία εκκαθάρισης των εταιρειών που με τις διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν υπαχθεί στις σχετικές διαδικασίες.
9. Όπου στις διατάξεις του παρόντος προβλέπεται η σύνταξη έκθεσης απογραφής της κινητής και ακίνητης περιουσίας των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ενώ απόσπασμα της εγκεκριμένης από τους, κατά περίπτωση, αρμόδιους υπουργούς έκθεσης απογραφής, το οποίο περιγράφει τα αποκτώμενα κατά κυριότητα ακίνητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων, με την περίληψη που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του β.δ. 533/1963 (147 Α΄) καταχωρίζεται, ατελώς, στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου. Ομοίως, ατελώς, πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες κτηματολογικές εγγραφές.
10. α) Οι Οργανισμοί – Κανονισμοί ν.π.δ.δ., καθώς και οι Κανονισμοί Λειτουργίας ν.π.ι.δ., η έκδοση των οποίων προβλέπεται στις διατάξεις του παρόντος, πρέπει να υπηρετούν αρχές, οι οποίες διασφαλίζουν την πλέον αποδοτική, αποτελεσματική και οικονομική λειτουργία των φορέων. Ως παράλληλος γνώμονας χρησιμοποιείται η εκτίμηση, κατ΄ αντικειμενικό τρόπο, των αναγκών σε προσωπικό κάθε φορέα με ανακαθορισμό του αριθμού των οργανικών θέσεων τους στο αναγκαίο για την ορθολογική οργάνωσή τους μέγεθος.
Στο ίδιο πλαίσιο, συνεκτιμάται η ανάγκη της συγχώνευσης, στο μέτρο του δυνατού, ομοειδών κλάδων και ειδικοτήτων, κυρίως προς αποφυγή της ύπαρξης κλάδων και ειδικοτήτων με μικρό αριθμό οργανικών θέσεων.
β) Μέχρι την έκδοση των Οργανισμών και Κανονισμών Λειτουργίας που προβλέπονται στο νόμο αυτό και για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται διαφορετικά σε αυτόν, εφαρμόζονται ανάλογα οι ισχύουσες κατά την έναρξη της ισχύος του διατάξεις, που αναφέρονται στην οργάνωση, λειτουργία και το προσωπικό φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση. Ειδικότερα ζητήματα που ανακύπτουν και δεν καλύπτονται από τις διατάξεις αυτές, ρυθμίζονται με αποφάσεις της διοίκησης των φορέων υποδοχής.
11. Όπου σε νόμο, διάταγμα ή υπουργική απόφαση γίνεται αναφορά στους φορείς που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση, νοείται, από την έναρξη της ισχύος του παρόντος, η υπηρεσία ή ο φορέας που συνιστάται αντιστοίχως ή στον οποίο περιέρχονται οι αρμοδιότητές τους.
12. Τα λογότυπα και τα σήματα που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν κατοχυρώσει νομικά πρόσωπα, στα οποία αναφέρονται οι διατάξεις του, χρησιμοποιούνται από τους φορείς υποδοχής.


* Ολόκληρο το σχέδιο νόμου στη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα το βρείτε εδώ.

Ερωτήματα:
 
- Πού βρίσκονται οι εργαζόμενοι, μέχρι να βρεθεί θέση σε άλλο φορέα και τι κάνουν;
- Πόσοι απ' αυτούς που δούλευαν στον καταργούμενο φορέα, θα μεταφερθούν πραγματικά και πότε; (πρέπει να υπάρξουν αιτήματα άλλων φορέων, κλπ κλπ)
- Πηγάζει από πουθενά ότι υπάρχουν αλλού κενές οργανικές θέσεις για όλους;
 
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ισχύουν πλήρως οι νόμοι της εφεδρείας, των ποσοστώσεων στις προσλήψεις, ότι έχουν καταργηθεί οι κενές οργανικές θέσεις παντού, ότι δε μπορούν να εφαρμοστούν οι διατάξεις του άρθρου 35 Ν.4024/27-10-2011 (ΦΕΚ226) παρ. 5, δηλαδή να μεταφέρει κάποιος την οργανική θέση του στο φορέα υποδοχής, γιατί απλά όταν καταργείται ένας φορέας, καταργούνται και οι θέσεις, άρα δεν υπάρχει τίποτα να μεταφέρεις, δεν έχεις οργανική θέση, τότε είναι ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να πάνε πουθενά οι εργαζόμενοι και θα πάνε σπίτι τους!
Συμπέρασμα; Μην ακούτε ούτε λέξη απ' αυτά που μας κελαηδάνε τα καθεστωτικά media και οι κυβερνητικοί εταίροι, ότι δεν θα φύγει κανένας και μπούρδες. Στόχος είναι να μας κρατάνε κοιμισμένους.
 
ΜΚ
 
 
* Παρατίθεται το άρθρο 37, παρ. 7 του ν. 3986/2011 "Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015":

7. Στο εξής τυχόν πλεονάζον προσωπικό των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Α' του ν. 3429/2005 (Α' 314) εντάσσεται σε πίνακες κατάταξης που καταρτίζονται, χωριστά για κάθε νομικό πρόσωπο από το Α.Σ.Ε.Π., με βάση αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια (όπως τυπικά προσόντα, εμπειρία, οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, προϋπηρεσία, ειδικές γνώσεις κ.λπ.). Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθορίζονται τα αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια που προβλέπονται στο προηγούμενο εδάφιο, η διαδικασία κατάρτισης του πίνακα και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
Το προσωπικό που περιλαμβάνεται στους ανωτέρω πίνακες κατάταξης συνεχίζει να λαμβάνει για δώδεκα (12) μήνες από το χαρακτηρισμό του ως πλεονάζοντος προσωπικού αποδοχές ίσες με το 60% του βασικού μισθού του. Σε κάθε περίπτωση η καταβολή των αποδοχών του ανωτέρω προσωπικού διακόπτεται, εφόσον το προσωπικό αυτό συνάψει οποιασδήποτε μορφής εργασιακή σχέση.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζονται ο φορέας που επιβαρύνεται με την καταβολή των αποδοχών στο προσωπικό, ο τρόπος καταβολής των αποδοχών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
Από τους εν λόγω πίνακες κατάταξης, το ανωτέρω προσωπικό:
α) μπορεί να μεταφέρεται ύστερα από αίτησή του με την ίδια σχέση εργασίας σε φορείς του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 του ν. 3812/2009 (Α' 234), εφόσον υπάρχουν αιτήματα των φορέων αυτών για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού, σε ποσοστό 10% των ετήσιων προσλήψεων, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του άρθρου 11 του ν. 3833/2010,
β) επιλέγεται ύστερα από αίτησή του κατά προτεραιότητα σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των εκάστοτε θέσεων που προκηρύσσονται για απασχόληση προσωπικού ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου τομέα,
γ) προηγείται έναντι όλων των λοιπών κατηγοριών για την επιλογή υποψηφίων για μερική απασχόληση, σύμφωνα με το ν. 3250/2004, εφόσον υποβάλει αίτηση,
δ) μπορεί κατ' εξαίρεση να αποχωρήσει με εθελουσία έξοδο με βάση ειδικό πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
8. Στο πρώτο εδάφιο μετά την περίπτωση β' της παρ. 4 του άρθρου πέμπτου του ν. 3839/2010 διαγράφονται από τότε που ίσχυσε ο ν. 3839/2010 οι λέξεις «και πάντως όχι πέραν του ενός (1) έτους από την τοποθέτησή τους».




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια